ASTON MARTIN LEGT NIEUW LOGO VAST

Kiest Aston Martin voor een nieuw logo?

Aston Martin heeft naar verluidt het bovenstaande, ronde logo veiliggesteld. Wat het merk er precies mee wil doen, is nog niet duidelijk.

AutoGuide.com ontdekte het 'trademark', waarmee Aston Martin de rechten op het ronde logo heeft. Dat lijkt een circel (foto 2) met allerlei willekeurig geplaatste diagonale lijnen, maar wie graag wil, kan er wel degelijk een A en een M in zien. Het eerste logo van Aston Martin was een soortgelijk beeldmerk en liet die initialen wat duidelijker doorschemeren. (foto 3)

In 2013 merkten we op deze site al eens op dat het logo dat Aston Martin nu hanteert alweer sinds 2003 onder ons is. Dat het daarmee tijd is voor vernieuwing is niet zo verbazingwekkend, maar als Aston Martin de zaken inderdaad zó drastisch aanpakt, is dat alsnog opmerkelijk. Het edele Britse merk hanteert sinds 1927 een logo waarin vleugels voorkomen.

Het nieuws dat AutoGuide ontdekte, betreft feitelijk niet zozeer het vastleggen van dit logo, maar vooral het vastleggen van het gebruik daarvan op voertuigen. Al halverwege vorig jaar stelde Aston Martin het logo voor gebruik op merchandise-artikelen veilig, maar sinds kort heeft het merk ook de rechten voor het gebruik op 'land vehicles'. Dat hoeft evengoed niet te betekenen dat het gevleugelde beeldmerk het veld gaat ruimen: gebruik op een bepaalde uitvoering is eveneens denkbaar.

Update 21:25 uur: Aston Martin-CEO Andy Palmer twittert dat het logo niet op auto's gebruikt zal worden, maar slechts voor merchandise is bedoeld. Is dat ook weer opgehelderd.

 

Bron: Autoweek